ІНТЕРАКТИВНА ГРА «ОБЕРЕЖНО — ГРИП!»
Мета: виявити рівень обізнаності дітей з даного питання; поглибити знання гуртківців про причини виникнення грипу, його розвитку та шляхи поширення вірусу; формувати вміння приймати рішення щодо збереження і зміцнення власного здоров’я в екстремальних ситуаціях; розвивати вміння працювати малими групами та в парі; виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: умовний мікрофон, два іграшкових телефони, аркуші, фломастери, папір для малювання, зашифроване прислів’я.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
1. Хвилинка психологічного настрою.
Зараз зима, отже, часто буває морозно. Заспіваємо пісеньку «Морозець» і під її супровід виконаємо ті рухи, про які в ній йдеться. Ця пісня підбадьорить нас, налаштує на тему нашої гри.
Морозець, морозець, пощипай нам щічки.
Теплі валянки у нас, шубки, рукавички.
Морозець, морозець! Плещемо в долоні,
У дівчаток і хлоп’ят носики червоні.
2. Оголошення теми і завдання заняття.
З приходом зими, похолодань люди частіше хворіють на грип. Наше завдання вияснити, чому виникає грип, які шляхи його поширення і що можна зробити, щоб не захворіти.
3. Вправа «Мікрофон».
За умовами цієї вправи говорить той, хто тримає мікрофон, решта слухають, не перебивають. Напевно вам доводилось хворіти на грип. Як ви вважаєте, чому ви хворіли? Діти висловлюються по черзі і передають мікрофон один одному.
4. Міні-лекція.
Сьогодні відомо, що грип викликається вірусом і може передаватися від людини до людини повітряно-капельним шляхом під час кашлю, чхання, розмови. На грип хворіють в усьому світі, навіть у тропіках, до того ж захворюваність там не залежить від пори року. У нашій місцевості основна маса захворювань на грип припадає на період з листопада до березня. Найнебезпечніший вірус грипу типу А. Зазвичай він має сферичну форму і виступи на поверхні. Потрапивши до клітини людини, вірус починає розмножуватись так стрімко, що за якихось десять годин утворюється від 100 000 до мільйона нових «копій» вірусу, які розривають клітину з середини. У цього вірусу є одна небезпечна особливість — він дуже швидко змінюється. Так як вірус грипу розмножується значно швидше, ніж вірус ВІЛ, багато його «копій» дуже відрізняються від «оригіналу». Деякі «копії» відрізняються настільки, що наша імунна система не може їх виявити. Ось чому щороку нам доводиться стикатися з різними видами грипу. Хоча лікарі рекомендують робити щеплення від грипу, проте це не найкращий вихід.
5. Вправа «Поради для здорових».
Робота в парах.
Що ви могли б порадити людині, аби вона не захворіла на грип? Протягом 3 хвилин складіть поради для здорової людини. Діти записують свої поради на аркушах паперу і передають їх педагогу. Педагог озвучує записи.
6. Вправа «Ознаки хвороби».
Робота в малих групах.
А зараз ми об’єднаємось в три групи. Кожній групі завдання — намалювати хвору на грип людину. На виконання завдання — 7 хвилин.
Діти малюють. Потім представник від групи пояснює, що вони намалювали і чому саме так зобразили хворого.
7. Вправа «Телефон».
Робота в парах.
Якщо хтось з класу все ж таки захворів на грип, його треба підтримати, поцікавитися його самопочуттям. Проте, щоб уникнути прямого контакту з хворим, краще йому зателефонувати. Можна поцікавитися здоров’ям, як проходить лікування, дати корисні поради, як швидше одужати, поділитися чимось цікавим.
Умовна розмова по телефону відбувається між здоровим і хворим. Діти самостійно розподіляють ролі, добирають запитання та відповіді. На підготовку діалогу відводиться 2-3 хвилини. Діти виходять і демонструють свої розмови по телефону.
8. Вправа «Літературна морока».
На завершення нашої гри розшифруйте прислів’я, яке й буде підсумком заняття.
ЗДО Р В’Я С ЦЕ БІЛЬ
Б РО КА — ШИЙ НАЙ
Відповідь: Здоров’я — це найбільший скарб.
9. Підсумок заняття.
Отже, сьогодні ми не лише дізналися про вірус грипу, а й вчилися діяти у складній ситуації: як не заразитися від хворого, як лікуватися, якщо захворів, як спілкуватися з хворим на грип. Бажаю вам дотримуватись тих порад, які ви складали для здорової людини, і бути здоровими та життєрадісними
Комментариев нет:
Отправить комментарий